Over Stichting Wijkraad Koningshaven

De Stichting Wijkraad Koningshaven is op 12 mei 1995 statutair opgericht en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. De Stichting gevestigd in de gemeente Tilburg heeft haar zetel in Wijkcentrum Koningshaven, Kruisvaardersstraat 32D.

De stichting richt zich bij haar activiteiten met name op de wijk Koningshaven, bestaande uit de wijken Broekhoven 1, Fatima, Hoogvenne .

Doelstelling:

De stichting heeft als doel om het bevorderen van het welzijn van bewoners van de wijken Broekhoven 1, Fatima en Hoogvenne in de ruimste zin van het woord. Zij richt haar aandacht in het bijzonder op groepen/categorieën of personen die zich in achterstandsituaties bevinden of dreigen te geraken. De stichting richt haar werkzaamheden op de volgende specifieke aandachtsgebieden:

• De problemen van wonen en woonomgeving en de ontwikkeling van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieu.
  • De mogelijkheid tot bewustwording en ontplooiing van bewoners in sociaal-culturele opzicht door onderwijs, volwasseneducatie en vorming (sociale-culturele activiteiten).
  • De hulpverlening, volksgezondheidsvraagstukken en vormen van zelfhulp.
  • Recreatieve- en creatieve activiteiten/voorzieningen.
  • Vraagstukken van de samenleving en de ontwikkeling daarvan in klein en groot verband.

Hoe?

• Door contacten te leggen met de wijkbewoners van de wijk Koningshaven.
  • Activiteiten te organiseren die in het kader van de doelstelling passen.
  • Krachten in te zetten in het kader van de doelstelling ondersteunend, stimulerend, coördinerend, en waar nodig uitvoerend werkzaam.
  • Samen te werken met in het werkgebied werkzame instellingen, groepen of personen die geheel of gedeeltelijk werkzaam zijn op het terrein van de stichting.
  • Het onderhouden van contacten met en stimuleren en realiseren van communicatie tussen overheidsinstanties, particulieren en personen die zich op soortgelijke terreinen bewegen.
  • Het monitoren van wensen en knelpunten in het werkgebied van de stichting.
  • Alle andere wettige middelen in de ruimste zin die met een en/of ander verband houden.

Het Team

Joost

Anja

Secretaris

Ruud

Penningmeester

Paul

Commissielid

vergadering

De wijkraad vergadering behandelt zaken/projecten die de gemeente Tilburg wil gaan uitvoeren binnen de wijken Broekhoven 1, Fatima en Hoogvenne. De intentie is dat de wijkraad een spreekbuis wordt voor wijkbewoners van de genoemde wijken. Daarom is het van belang dat ook deze wijkbewoners in gesprek gaan met de wijkraad, en hiervoor wil de wijkraad op gezette tijden spreekuren gaan instellen. Wanneer spreekuren zullen plaatsvinden moet nog worden gecommuniceerd.

29 januari 2024

26 februari 2024

25 maart 2024

29 april 2024

3 juni 2024

24 juni 2024

26 augustus 2024

30 september 2024

28 oktober 2024

25 november 2024

Wijkraad Koningshaven

De Stichting Wijkraad Koningshaven heeft o.a. als doel het bevorderen van het welzijn van de bewoners van de wijken Broekhoven 1, Fatima en Hoogvenne. De Stichting Wijkraad Koningshaven heeft geen winstoogmerk.

Socialmedia